Boldogító jó cselekedetek
Az Ajkai Bródy Imre Gimnázium és AMI harmadik éve vesz részt aktívan a Boldogságóra programban, melynek lényege, hogy a pozitív pszichológia elméleti alapjára épülő boldogságfokozó technikákat tanítunk. Hiszünk abban, hogy az iskola feladata nem korlátozódhat az értelmi intelligencia fejlesztésére, hiszen azok, akik sikeresek az életben, készségszinten használják az érzelmi intelligenciát is. A mindennapi élet kihívásait könnyebben dolgozzák fel tanulóink, mert minden hónapban egy-egy olyan fontos témakört dolgozunk fel, mint a hála, az optimizmus, a társas kapcsolatok gyakorlása, célok kitűzése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete vagy a megbocsátás gyakorlása.
A december mi másról szólhatna, mint a jó cselekedetek gyakorlásáról. Tudományos kísérletek által bizonyított tény, hogy a segítségnyújtás valóban boldogabbá teszi az embereket, hiszen általa empatikusabbnak és szerethetőbbnek látjuk magunkat, valamint kedvezőbben értékeljük azt a személyt, akinek segítő kezet nyújtunk. Megtapasztalhatjuk a hasznosság érzését, és átérezhetjük, hogy egy közösséghez tartozunk, melyben egymástól függünk és együtt kell működnünk.
Iskolán hetedikesei Stromajer Anita tanárnő vezetésével az elméletet gyakorlatba ültették, amikor tartós élelmiszereket gyűjtöttek, majd - a járványhelyzetben a biztonságra is ügyelve - kis csoportokban elvitték a város központjában található ételtartó dobozba. A szülők segítségével vásárolt konzervek, cukor, méz, rizs és lekvár pillanatok alatt gazdára talált, és reményeink szerint szebbé tette néhány család mindennapjait. A gyerekek pedig megtapasztalhatták, hogy a jó cselekedetnek nem kell nagyszabásúnak lennie: érdemes figyelmünket az otthonunkra, a munkahelyünkre vagy arra a közösségre fókuszálni, ahová tartozunk. Ott legyünk jók, ahol éppen vagyunk. Mert ahogy a XIV. Dalai láma mondta: „Az az igazi boldogság, amikor másokat boldoggá teszünk.”