Szeptember 12-e és 16-a között az Ajkai Bródy Imre Gimnázium képviseletében Pegánné Göntér Szilvia és Kersnerné Trombitás Judit tanári mobilitáson vettek részt az olaszországi Pármában, a jelenleg futó Erasmus+ programunk keretében, melynek témája a fenntartható fejlődés, s a melyben egy osztrák, egy olasz, egy walesi és egy finn iskolával közösen veszünk részt. A fogadó intézmény (Liceo Bertolucci Parma) képviselőin kívül a találkozón részt vettek még a finn koordinátorok, az osztrák partneriskola két tanára, illetve a megbeszélésekbe, programokba online bekapcsolódó walesi iskola pedagógusai is.
Kersnerné Trombitás Judit írása:
A rövid, mindössze 3 napos út több hasznos és inspiráló előadást, workshopot, illetve kulturális programot is magában foglalt. Már az első napon megismerkedhettünk a helyi FabLab munkájával, ahol egy a „Design Thinking” videókonferencián vettünk részt, betekintve ebbe az innovatív, és az oktatásban is jól használható szemléletmód részleteibe. Szigorú járványügyi protokoll mellett meglátogattuk az iskolát, ahol megvitattuk a pandémia miatti halasztás utáni újrakezdés mikéntjét, az előttünk álló tanulói mobilitások részleteit, illetve a disszeminációs módozatokat, valamint az eTwinning nyújtotta lehetőségek minél nagyobb mértékű kihasználását.
Második napunk egy rendkívül időszerű, és pályázatunk tematikájába kiválóan illeszkedő műhelymunkával indult, melynek során a táplálkozás fenntarthatóságával, és az ételszuverenitással ismerkedtünk, és kaptunk a projekt hátralévő részére egy izgalmas kutatási feladatot, melyen a tanulóinkkal fogunk dolgozni. Rövid városnéző séta után a délutánunk egy újabb videókonferenciával telt, ahol a mobilitások esetleges virtuális megvalósításához szerezhettünk kipróbált és kiváló ötleteket egy szakértőtől. Olaszországi tartózkodásunk utolsó napján pedig Bolognába tettünk kulturális látogatást.
Bár online megbeszélések formájában rendszeres kapcsolatot tartottunk a partnerintézményekkel, a személyes találkozó hatalmas előrelépést jelentett, és új lendületet adott a közös munkának. Reméljük, hogy tanulóink is kihasználhatják a fizikai mobilitások nyújtotta lehetőségeket a 2021/2022-es tanévben, azonban amennyiben a körülmények csak virtuális kapcsolattartást tesznek lehetővé, ezen alternatívára is felkészültnek érezhetjük magunkat.